Menopauza w wieku 35 lat. Jak rozpoznać i jakie ma objawy?

Przekwitanie – okres zatracenia zdolności rozrodczej, który objawia się poprzez liczne defekty organizmu. Niepożądana, niechciana i sprawiająca wiele trudności w normalnym funkcjonowaniu – taka jest właśnie menopauza.

Menopauza – w wieku 35 lat?

To, kiedy rozpoczyna się okres menopauzalny jest zależne od indywidualnych uwarunkowań i prowadzonego trybu życia. Zazwyczaj pojawia się w okolicach 40-50 roku życia. Menopauza w wieku 35-lat, to pewnego rodzaju patologia organizmu. Często jednak objawy są mylone z ciążą oraz innymi zabruzeniami na tle hormonalnym.

Jak rozpoznać menopauzę?

Menopauzę rozpoznać można po specyficznych objawach, które przedstawiamy w kolejnym akapicie. Aby jednak mieć pewność, czy faktycznie zmiany w organizmie oznaczają klimakterium, należy przeprowadzić badania hormonalne (realizowane przez endrokrynologa).

Alternatywą dla badań jest wykonanie testu na menopauzę (forma zbliżona do testu ciążowego), który można zakupić w aptece. Trzeba jednak „brać poprawkę”, gdyż testy tego typu nie gwarantują 100% skuteczności.

Objawy menopauzy

Menopauza objawia się przede wszystkim poprzez ustanie miesiączkowania (termin menopauza oznacza ostatnią miesiączkę w życiu). W tym czasie pojawia się jednak wiele innych defektów organizmu, a mianowicie:

  • Defekty skórne – uciążliwy trądzik, cellulit i suchość skóry.
  • Huśtawka nastrojów – ogólne rozdrażnienie, liczne zachcianki.
  • Nadwaga – nadmierne tycie, wzmożony apetyt i spowolniony metabolizm.
  • Zmęczenie organizmu – męczliwość, brak wytrzymałości, zmniejszona kondycja fizyczna.

Menopauza ma ogromny wpływ na kondycję – zarówno psychiczną, jak i fizyczną organizmu.

Profilaktyka menopauzalna

Menopauzie samej w sobie nie można zapobiec. Brak zdolności rozrodczej to bowiem kolejny etap w życiu kobiety, który prędzej czy później zawsze nadejdzie. Można jednak ograniczyć jej objawy, a czasem nawet odsunąć w czasie (prowadząc zdrowy tryb życia).

Zapobieganie skutkom ubocznym menopauzy polegać powinno przede wszystkim na:

  • zdrowym odżywianiu (zbilansowana, zdrowa dieta)
  • aktywności fizycznej (uprawianie sportu, regularne treningi)
  • relaksie (regeneracja sił psychofizycznych)
  • suplementacji minerałów i witamin

Boczki i duży brzuch – problem charakterystyczny dla menopauzy

Mięśnie Twojego brzucha już dawno temu przestały być widoczne? Tzw. oponka sprawia, że nie możesz założyć obcisłej bluzki? To nie koniec świata! Jak pokazują liczne przykłady, ciało można wyleczyć z każdej nadwagi.

Jak pozbyć się nadmiernej ilości kilogramów?

Odchudzanie ciała to proces, który wymaga dosyć dużego zaangażowania. Nie można robić tego, mówiąc kolokwialnie „na pół gwizdka”. Dieta, ćwiczenia i suplementacja… to wszystko wymaga odpowiedniej dyscypliny.

Dieta odchudzająca

Jadłospis powinien stanowić podstawę odchudzania. To właśnie od jedzenia wszystko się zaczyna. Jeśli zmienimy nawyki żywieniowe na zdrowsze i pełnowartościowe, a bilans posiłków dostosujemy do generowanego zapotrzebowania, szybko poczujemy różnicę.

Tak naprawdę nie trzeba wprowadzać radykalnych zmian. Wystarczy ograniczyć spożycie wysokokalorycznych, tłustych potraw i zamiennić je lżejszymi i zdrowszymi. Przy tym pamiętać trzeba, by jeść w mniejszych porcjach, ale za to częściej (nawet do siedmiu razy na dobę).

Suplementacja

Suplementy na odchudzanie pełnią dosyć dużą rolę w procesach pozbywania się nadmiaru zbędnych kilogramów. Co prawda, są tylko czynnikiem potęgującym efekty diety, ale bez nich trudno o optymalną szybkość gubienia kilogramów.

Suplementy powinny mieć charakter uzupełniający. W czasie odchudzania warto zwiększyć spożycie błonnika, który odpowiada za prawidłową pracę całego układu pokarmowego.

Ćwiczenia

Jak ćwiczyć, aby zrzucić brzuch? Słowem klucz w tym przypadku jest – systematyczność. Tylko regularne ćwiczenia pozwalają pozbyć się tkanki tłuszczowej. Warto jednak wiedzieć jak ćwiczyć, by tempo odchudzania było najszybsze.

Podstawą programu treningowego na odchudzanie zawsze muszą być ćwiczenia o charakterze tlenowym, gdyż to właśnie one wprawiają największą ilość mięśni w ruch i generują największe zapotrzebowanie na energię. Dzięki temu proces spalania materiału zapasowego (tkanki tłuszczowej) przebiega znacznie szybciej.

Harmonogram treningowy można uzupełnić ćwiczeniami rozwijającymi mięśnie brzucha, co dodatkowo uwidoczni efekty.