10 zasad zdrowego stylu życia

Coraz więcej osób może pochwalić się większą świadomością dotyczącą konsekwencji niezdrowego stylu życia. Wynika to między innymi z faktu, iż rząd funduje nam liczne kampanie społeczne informujące o zagrożeniach wynikających z niewłaściwego trybu życia.

Wiele osób, trudy zdrowego stylu życia podejmuje także w wyniku niezadowolenia ze swojej urody i problemów zdrowotnych. Dzisiaj, pragniemy przedstawić 10 kluczowych zasad zdrowego stylu życia.

10 zasad zdrowego stylu życia

  1. Zdrowa i zbilansowana dieta
    Tego zestawienia nie mogliśmy rozpocząć od niczego innego. Wszak, „jesteśmy tym, co jemy”. Oznacza to, że dieta ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i urodę. Co oczywiste, jedząc niezdrowo – narażamy swój organizm na przykre konsekwencje zdrowotne. Dieta musi być zatem zdrowa, zbilansowana i pełnowartościowa. Powinno znaleźć się w niej miejsce dla sporej dawki warzyw, owoców i świeżych soków.

  2. Regularna aktywność fizyczna
    O tym, że ruch to zdrowie – przekonuje niemal każdy lekarz. Oczywiście, musi on być dostosowany do zdolności motorycznych organizmu. Nikomu jednak nie zaszkodzą zajęcia na basenie, spacery czy nordic walking. Regularna aktywność fizyczna wpływa bowiem pozytywnie na poprawę układu krwionośnego oraz oddechowego. Poprawia również kondycję, przyczynia się do oczyszczania organizmu z toksyn.

  3. Sowita dawka snu
    W niemal każdym raporcie informującym o zdrowiu Polaków, możemy przeczytać, że jednym z najczęściej popełnianych błędów jest zbyt mała dawka snu. Co więcej, sen często ma charakter nieregularny, a co za tym idzie – nie jest dostatecznie relaksacyjny i nie spełnia swojej funkcji regeneracyjnej. Warto zatem zadbać o to, aby spać co najmniej 7-8 godzin na dobę, najlepiej w stałych porach.

  4. Regularne posiłki
    Poza tym, że dieta powinna być zdrowa i zbilansowana musimy pamiętać także o tym, aby posiłki były konsumowane o stałych porach. Dzięki temu, cały układ pokarmowy będzie pracował znacznie wydajniej i co najważniejsze, dostarczany materiał będzie mógł być gospodarowany na bieżąco.

  5. Odpowiednia ilość wody
    Prawidłowe nawodnienie organizmu ma wpływ na szereg funkcji w naszym organizmie – począwszy od wspomagania procesów trawiennych, poprzez działanie moczopędne, a skończywszy na wspomaganiu detoksykacji. W związku z tym, absolutnie konieczne jest to, aby zadbać o przyjmowanie właściwej ilości wody w ciągu dnia. Z reguły zaleca się pić 2-3 litry w ciągu doby.

  6. Relaks
    W czasach, gdy niemal każdy się do czegoś śpieszy – mało kto pamięta o tym, by swojemu organizmowi dostarczyć odpowiednią dawkę relaksu. Forma relaksacyjna nie ma większego znaczenia, ważne, aby stanowił on prawdziwy odpoczynek dla ciała i duszy. Zaleca się przynajmniej 30 minut dziennie poświęcić na całkowite oderwanie od świata zewnętrznego.

  7. Badania
    O tym, że łatwiej zapobiegać niż leczyć – nie trzeba nikogo przekonywać. Niestety, szerokie grono osób zapomina o tym i nie realizuje profilaktycznych badań laboratoryjnych. A przecież to właśnie dzięki nim, możemy uniknąć wielu chorób i reagować z należytym wyprzedzeniem.

  8. Eliminacja stresu
    Stres to zjawisko, które ma wpływ nie tylko na kondycję psychiczną, ale także fizyczną naszego organizmu. Jego nadmierna ilość może skutkować licznymi defektami, dlatego też należy dokładać starań, aby całkowicie wyeliminować go z naszego życia. Nie ma znaczenia czy mamy do czynienia ze stresem w pracy czy w domu – każda jego forma jest niebezpieczna dla organizmu.

  9. Relacje
    Czy wiesz, że na Twoje zdrowie i urodę wpływ mają także Twoje relacje? Twoja rodzina, przyjaciele i znajomi mają ogromny wpływ na to jak się czujesz.

  10. Eliminacja używek
    Aby móc o trybie życia powiedzieć, że jest „zdrowy”, konieczne jest także całkowite wyeliminowanie używek. Mowa tu nie tylko o papierosach i alkoholu, ale także kawie, mocnej herbacie czy energy-drinkach. Każdy z tych produktów jest po prostu niezdrowy dla organizmu. W związku z tym, zaleca się całkowite zaprzestanie stosowania jakichkolwiek używek.